landing page co to
Marketing

Landing page – co to jest i do czego służy?

Tworzenie stron internetowych to zadanie, które najlepiej powierzyć specjalistom. Przede wszystkim dlatego, że w dzisiejszych czasach Internet rozwija się bardzo szybko. Tempo tego rozwoju sprawia, że osobom niedysponującym odpowiednią wiedzą i umiejętnościami może być ciężko nadążyć. Najważniejszym zadaniem strony WWW jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego odbiorcy albo klienta i zachęcenie go do wejścia w interakcję. Do tego służy właśnie dobrze zaprojektowany landing page.

Czym jest landing page?

Nawigowanie we współczesnym Internecie jest coraz prostsze. Z drugiej jednak strony coraz częściej to nie tylko internauta decyduje o tym, gdzie finalnie trafi, ale dużą rolę odgrywają w tym również narzędzia, którymi się posługuje – przede wszystkim internetowe wyszukiwarki. Po kliknięciu linku (w wyszukiwarce albo na innej stronie) zostajemy przekierowani właśnie na landing page. Warto w tym miejscu zadać pytanie: landing page co to właściwie jest? Jest to pierwsza strona, z którą odwiedzający naszą witrynę będzie miał kontakt. W większości przypadków jest to tak zwana strona główna, ale nie musi tak być. Aby lepiej to zrozumieć, warto zastanowić się nad tym, do czego służy landing page.

Do czego służy landing page?

Najważniejszym zadaniem landing page jest przyciągnięcie uwagi. Centralnym punktem takiej strony jest zawsze przycisk typu „call to action”, który przekierowuje internautę dalej. Może to być na przykład wybór produktów w sklepie internetowym, podstrona z kontaktem do firmy, czy formularz zamówienia. Nadrzędnym celem pierwszej strony jest sprawienie, że odwiedzający pójdzie dalej.

Jak zaprojektować idealną landing page?

Aby zaprojektować idealną, najbardziej skuteczną landing page należy mieć na uwadze przede wszystkim to, do czego ta strona służy. Musi być ona możliwie jak najbardziej przyjazna dla użytkownika. Duże znaczenie ma czytelność. Doświadczenie mówi, że nieczytelne strony sprawiają, że internauci po prostu je opuszczają, szukając tego, czego potrzebują gdzie indziej. Przekaz powinien być jasny. W dobie smartfonów i powszechnego szumu informacyjnego strona ma dosłownie kilka sekund, by skłonić użytkownika do podjęcia decyzji. Strona taka musi być zaprojektowana tak, by najważniejsze elementy były od razu widoczne i by nie trzeba było ich szukać. Powinna też w jakiś sposób zaciekawić, czy zaintrygować odwiedzających.

Dlaczego to zadanie warto powierzyć specjalistom?

Tworzenie skutecznych landing page jest trudne. Znacznie może mieć dosłownie wszystko: użyte na stronie kolory, kształty, skojarzenia, czy odniesienia do elementów kultury popularnej. Współczesne tworzenie stron WWW wymaga nie tylko znajomości podstaw programowania, ale również wiedzy z pogranicza psychologii, socjologii i wielu innych nauk. Dla zapewnienia stronie widoczności w sieci konieczne też jest umiejętne jej wypozycjonowanie, czyli dostosowanie pod wieloma względami do wymagań algorytmów wyszukiwarek. Do tego również potrzebna jest wiedza i konkretne umiejętności.