Agencja digital marketingu, inaczej niż tradycyjna agencja reklamowa, skupia swoje zaangażowanie na działaniach online i w mediach społecznościowych. Obszar działania jest bardzo szeroki: obejmuje zarówno szeroko rozumiany public relations, jak i typowe kampanie reklamowe sprzedażowe i wizerunkowe oraz różne warianty content marketingu. Łatwo na tej podstawie wywnioskować, że tak wyspecjalizowana agencja marketingowa może sprawić, że twoja działalność urośnie w internecie.
1. Czym zajmuje się agencja digital marketingu?
2. Jakie korzyści przyniesie twojej firmie agencja digital marketingowa?
3. Na co zwrócić uwagę, wybierając agencję digital marketingu?
Może zastanawiasz się, dlaczego w dzisiejszych czasach w ogóle warto postawić na digital marketing? Powiedzenie, że jeśli współcześnie nie ma cię w internecie, nie istniejesz, to całkowita prawda. Nawet firmy lokalne, działające w obszarze osiedla czy miejscowości, powinny zagwarantować sobie widoczność w wyszukiwarkach i social mediach. Klienci, nawet poszukujący szewca, stolarza czy optyka, coraz częściej zaczynają od internetu.
Czym zajmuje się agencja digital marketingu?
Kompleksowa agencja marketingowa specjalizująca się w projektach internetowych oferuje wiele działań w zakresu digital marketingu, między innymi:
-
opracowywanie strategii marketingowej,
-
ustalanie strategii pod media społecznościowe,
-
projektowanie stron internetowych i ich tworzenie,
-
prowadzenie kampanii reklamowych online,
-
pozycjonowanie stron internetowych,
-
content marketing,
-
e-mail marketing,
-
influencer marketing.
Jak widać, agencja digital marketingu to bardzo szerokie spektrum działania, które – zwłaszcza w przypadku niewielkich firm – trudno wypełnić własnymi zasobami.
Jakie korzyści przyniesie twojej firmie agencja digital marketingowa?
Agencja wyspecjalizowana w obszarze marketingu internetowego to wiele korzyści. Jakie są te najważniejsze?
-
Skupienie na tym, co ważne
Powierzając marketing internetowy agencji zajmującej się digital marketingiem, firma może skupić się na głównym obszarze działalności, na przykład na sprzedaży, projektowaniu czy świadczeniu usług. W efekcie można lepiej zarządzać czasem i zasobami, stawiając na priorytety.
-
Ekspercka wiedza
Agencje zatrudniają ekspertów wyspecjalizowanych w różnych dziedzinach marketingu internetowego, między innymi SEO, SEM, PPC, social media, content marketing, analityka internetowa itd. Trudno oczekiwać od przeciętnego przedsiębiorstwa, że własną kadrą wypełni te wszystkie role. Agencja zajmująca się tylko marketingiem internetowym zdecydowanie stanowi zatem kuszącą opcję.
-
Dostęp do zaawansowanych narzędzi
Nie musisz inwestować w przydatne narzędzia do zarządzania marketingiem internetowym. Agencja digitalowa korzysta z nich na co dzień, a wszelkie funkcjonalności masz wpisane w stałą cenę obsługi.
-
Nowoczesne podejście
Eksperci na co dzień zajmujący się marketingiem internetowym mają wiedzę, potencjał i pomysły, które usprawnią działania twojej firmy. Możesz liczyć, że twoje działania będą na bieżąco z najnowszymi trendami i technologiami w branży.
-
Elastyczność
Agencja jest w stanie na bieżąco reagować na potrzeby klienta, dopasowując się na przykład do tendencji w jego branży. W zależności od potrzeb zwiększy lub zmniejszy liczbę zaangażowanych osób, czas i zakres oferowanych usług.
Na co zwrócić uwagę, wybierając agencję digital marketingu?
Przy wyborze agencji digital marketingowej należy wziąć pod uwagę jej doświadczenie, referencje, oferowane usługi i zakres współpracy, dostępne narzędzia i technologie oraz elastyczność i umiejętność dostosowania się do potrzeb klienta. Istotne jest także sprawdzenie, czy agencja ma odpowiednie kompetencje w branży klienta oraz czy jej strategia i podejście są zgodne z celami biznesowymi klienta.
Artykuł sponsorowany