Strona główna
Marketing
Tutaj jesteś

Jak wypromować swoją firmę na Facebooku?

17 sierpnia 2022 firma na facebook

Aktualnie Facebook to najlepsze miejsce do promocji swojej firmy. Daje on wiele przydatnych narzędzi i możliwości zarówno do zdobywania nowych, jak i utrzymywania relacji ze stałymi klientami. Marketing internetowy przeniósł się z narzędzi takich jak GoogleAds czy inne miejsca reklamowe właśnie do portali społecznościowych. Na Facebooku mamy możliwość zarówno standardowego wykupienia reklam, ale także oferuje on wiele innych, ciekawych możliwości, które są darmowe (przynajmniej teoretycznie).

Kampanie reklamowe

Kampanie reklamowe to bardzo ważne narzędzenie stworzone przez Facebooka, które jest świetnie dopracowane. Najważniejsza różnica pomiędzy standardowymi reklamami w internecie, a kampanią reklamową na Facebooku to ich forma. Portal odszedł od zmuszania użytkowników do oglądania reklam w zamian za dostęp do treści. Budziło to bardzo negatywne emocje. Tutaj zaś mamy szansę nawiązać kontakt z kleintem, posty sponsorowane mogą być polubione lub skomentowane. Tworzymy pewną więź z klientem, dając mu oczywiście dobrowolność. Jeśli nie ma ochoty obejrzeć reklamy, zapoznać się z postem to po prostu przewija dalej i nic nie traci. Gdzieś z tyłu głowy jednak pozostało mu to, co widział i może kolejnym razem sprawdzi daną ofertę.

Są dwa klucze do wykonania skutecznych kampanii reklamowych na Facebooku. Po pierwsze to odpowiedni post reklamowy, który może być tekstem, grafiką lub filmem. Pamiętaj, że to Twoja główna szansa na dotarcie do potencjalnych klientów, dlatego dobrze przygotuj taką reklamę. Może ona szokować, zwracać uwagę czy być nieco śmieszna, byleby zostawała w pamięci i kojarzyła się pozytywnie. Drugim kluczem do skutecznej kampanii reklamowej jest odpowiedni dobór grupy docelowej. Pamiętaj, że jeśli tego nie zrobisz, to zmarnujesz wiele wyświetleń. Nie reklamuj studiów licencjackich wśród osób z wykształceniem wyższym. Nie reklamuj gabinetu kosmetologicznego wśród mężczyzn. Nie reklamuj kursu na prawo jazdy wśród osób po 30 roku życia, którzy posiadają prawo jazdy. Oczywiście, jakaś pojedyncza osoba z tej grupy może skorzystać z oferty, jednak szansa na to jest bardzo mała. Musisz zoptymalizować skuteczność reklamy właśnie dzięki odpowiedniej grupie docelowej.

Konkursy dla klientów

Świetnym pomysłem, który jest coraz częściej stosowany są wszelkie konkursy. Sprawdza się to przede wszystkim w reklamie małych firm usługowych na danym terenie, np. salonu fryzjerskiego czy restauracji. Nagrodą w konkursie jest zazwyczaj bon podarunkowy do wykorzystania w Twojej firmie lub jakaś usługa gratis. Tak więc nawet jeśli wartość nagrody to zaledwie 50-100 złotych, to zyskasz bardzo często setki udostępnień, polubienia fanpage na fb i komentarze. Będziesz miał ogromną szansę na zyskanie nowych klientów oraz przypomnienie się tym, którzy już korzystali z Twoich usług. Pamiętaj, że społeczny dowód słuszności to bardzo duży argument! A jeśli jakaś osoba decyduje się udostępnić Twój post konkursowy i dodaje do niego komentarz, to raczej nie wstydzi się tego, że korzysta z Twoich usług, więc to oznacza, że jest zadowolona.

Wykonanie takiego konkursu jest bardzo proste. Wystarczy najzwyklejszy post z opisem akcji (może być to post reklamowy, by trafił do jeszcze większej liczby osób). Jeśli chodzi o zasady, to zawsze takie konkursy opierają się na takich samych zasadach: publiczne udostępnienie posta z konkursem na swoim profilu, polubienie strony głównej i ewentualnie napisanie co najbardziej lubisz w naszych usługach, czy jakie danie z naszej restauracji smakuje Ci najbardziej. Ta ostatnia opcja jest szczególnie ciekawa, bo użytkownicy muszą troszkę pomyśleć i przypomnieć sobie najlepsze wspomnienia, które opiszą. Warto jest nagradzać właśnie za ciekawe wypowiedzi, a nie robić losowanie – wtedy konkurs jest uznawany za bardziej sprawiedliwy. Chociaż z drugiej strony ciekawych odpowiedzi może być całe mnóstwo, więc w takim przypadku warto też nagrodzić chociażby wyróżnieniem kilka najciekawszych komentarzy. Pamiętaj, że takie konkursy często są skuteczniejsze niż inne formy reklamy, dlatego nie zapominaj o nich!

simradio

Redakcja simradio.pl to grupa specjalistów z zakresu Biznesu, nauki, natury, marketingu. Sprawdź co dla ciebie przygotowaliśmy.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

agencja digital marketingu
efekty sesji zdjęciowej
ile kosztuje reklama w gazecie

Jesteś zainteresowany reklamą?

ile kosztuje reklama w gazecie